Jedną z podstawowych kwestii dla Kancelarii jest przejrzyste ustalenie zasad wynagrodzenia z Klientem. Honorarium ustalane jest zatem indywidualnie z Klientem przed podjęciem zlecenia i zapisane w umowie.
Wynagrodzenie Kancelarii ustalane jest wedle rodzaju usługi (obsługa stała, porada prawna, pisma i opinie prawne, umowy, reprezentacja przed sądami i organami administracji) i dzieli się na:
Wynagrodzenie ryczałtowe.
Jest to jedno z podstawowych, stosowanych sposobów wynagrodzenia przy współpracy zarówno z Klientami biznesowymi jak i indywidualnymi osobami. Ryczałt polega na ustaleniu stałej, comiesięcznej kwoty za precyzyjnie ustaloną obsługę prawną. Jej zakres zależy od konkretnej potrzeby Klienta oraz oferty Kancelarii.
Istnieje również jednorazowa stawka ryczałtowa. Jest ona stosowana za wykonanie pojedynczego zlecenia (na przykład w przypadku prowadzenia sprawy sądowej w danej instancji, przygotowanie pisma procesowego, sporządzenie opinii prawnej, itp.). Zarówno zakres czynności jak i wysokość wynagrodzenia zawarte są w umowie. W tym przypadku wysokość wynagrodzenia nie jest zależna od czasu trwania zlecenia.
Wynagrodzenie godzinowe.
Wedle tej formy, podstawą wynagrodzenia jest ilość czasu przeznaczona na załatwienie sprawy Klienta. Ta forma współpracy jest korzystna dla firm i osób, które korzystają na stałe z obsługi prawnej, ale nie w wymiarze regularnym. Wielkość wynagrodzenia zliczana jest według liczby godzin w przyjętym okresie rozliczeniowym (może to być tydzień, miesiąc). Wraz z rachunkiem (fakturą) za usługę, Klient otrzymuje szczegółowy wykaz wykonanych czynności oraz poświęconego na nie czasu.